یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۲۲:۳۸

امتیاز ویژه بندری برای خارجی‌ها
قرارداد خرید کانتینرهای بندر شهید رجایی امضا شد

باشگاه خبری فراساحل: معاون وزیر راه با اشاره به امضای قرارداد تامین جرثقیل‌های کانتینری برای بندر شهید رجایی، گفت:‌ در مناقصه فاز ۲ و ۳ بندر شهید رجایی امتیاز ویژه‌ای برای خارجی‌ها در نظر گرفته‌ایم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازخبرگزاری تسنیم، محمد سعیدنژاد در کنفرانس حمل‌ونقل با اشاره به برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب شده و مراحل نهایی را برای ابلاغ می‌گذراند، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم این برنامه که مورد توجه قرار گرفته، حمل و نقل است. توجه به این مقوله در مقایسه با سایر برنامه‌ها از اهمیت و شفافیت بسیاری برخوردار است. سعیدنژاد با بیان این‌که برای تامین جرثقیل‌های کانتینری در بندر شهید رجایی قراردادها امضا شده است، گفت: خریدهای ما معادل خریدهای 30 سال قبل است که این نشان می‌دهد سیاست کشور توسعه بنادر است.

وی با اشاره به اصلاح ساختار در توسعه حمل ونقل افزود: این نگاه با مشارکت بخش خصوصی است البته طی سال‌‌های اخیر در حوزه دریا با این دید پیش رفته‌ایم. از سوی دیگر مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی نیزدر دستور کار قرار دارد. وی ادامه داد: در مناقصه فاز 2 و 3 بندر شهید رجایی نیز برای حضور شرکت‌های خارجی امتیاز ویژه‌ای قائل شده‌ایم که اگر بتوانند این امتیاز را داشته باشند در اولویت قرار می‌گیرند. مدیرعامل سازمان بنادر همچنین با اشاره به این‌که مقامات کشوری از ورود 4 فروند هواپیما قبل از سال جدید به کشور خبر داده اند، گفت: توجه به محیط زیست در دریا و سواحل به شدت مورد توجه قرار گرفته است، همچنین توجه به حقوق شهروندان نیز در قانون برنامه ششم توسعه آمده است.

سعیدنژاد با اشاره به این‌که بیشترین عملکرد بنادر کشور سالانه به 140 میلیون تن می‌رسد، بیان کرد:‌با اجرای طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری ایران به 8 میلیون TEU افزایش می‌یابد. وی از برنامه‌‌های گسترده دولت برای توسعه محور شرق خبر داد و با اشاره به این‌که فاز یک بندر چابهار تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود، گفت: در پسابرجام تجهیزات بندری قابل توجهی خریداری شده است. وی با اشاره به این‌که ایران می‌تواند به 11 کشور منطقه خدمات حمل‌ونقل دریایی ارائه دهد اظهار کرد: توانایی در ارائه خدمات ترانزیتی به 400 میلیون نفر را در کشور داریم. از سوی دیگر قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب کرده است.



  کد خبر : 3171
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :